2012. augusztus 28., kedd

Film: Fekete hattyú (Black Swan)




Mostanában rákaptam a filmnézésre, legalább kihasználom még ezeket az utolsó gondtalan és szabad napokat... Imádom a filmeket. A horrortól kezdve a csöpögős love story-n át a drámáig. A barátommal általában az ebédhez mindig kapcsolunk egy filmet, így elég sokat elfogyasztunk. Legutoljára a Fekete hattyút néztem meg. Igaz, hogy 2010-es film, de nekem csak most jutott eszembe, hogy még nem is láttam. Ez egy amerikai pszicho-triller, misztikus dráma, a főszerepben Natalie Portman és Mila Kunis.






Nos, először is itt egy kis ízelítő a történetből:

A visszahúzódó, anyja árnyékában élő balerina Nina elnyeri a Hattyúk tava előadás címszerepét. A művészeti vezető Leroy tökéletesnek titulája a lányt a szerepre, azonban kétségei vannak a lány képességeit illetően a fekete hattyú megformálásban. Mindkét szerep más egyéniséget igényel, azonban mindkét szerepet ugyanazon táncosnak kell előadnia. Míg a fehér hattyú az ártatlanságot és a kecsességet, a fekete az érzékiséget és csalfaságot hívatott megtestesíteni. Leroy úgy véli egy másik balett-táncos lány, a könnyed és laza Lily jobban képes megformálni a hattyú fekete énjét. (http://www.port.hu/)









Egyszerűen fantasztikus volt! Én nem szoktam kritikus szemmel nézni a filmeket, maximum olyan szinten, hogy ez jó volt az meg szar... De ez a film olyan "eseményeken rágódós" fajta hatást hozta ki belőlem. A film témája igazán nőies, benne van a tánc, az önkifejezés, a művészet, de közben bizarr és bonyolult, de a főhősnő érzelmi világát így is át tudtam érezni. A végével picit azért nem voltam megelégedve, de egy ilyen fajta filmbe azt hiszem belefér.  Natalie Portman annyira jól játszik benne, hogy hiába nem értek a filmkritika műfajához, az alakítására még én is azt mondom, hogy rendkívüli. Nagyon jól megformálta a karakter összes élethelyzetét, és a filmben egyszerre jelen lévő mindenfajta érzelmet és traumát.



forrás:google



Többet nem is árulnék el róla. Gondolom, hogy Ti már láttátok és megvan a saját véleményetek róla. Aki viszont nem látta, és vágyik egy sokrétű, igazán bonyolult filmre, annak nagyon ajánlom! Valószínűleg még párszor meg fogom nézni, hogy könnyebben emészthető legyen. (:


Egyébként a film elég pozitív kritikákat kapott...tehát kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre is! (:



Eve

Nincsenek megjegyzések: